Primavera Parfum currently has logistical capabilities that allow it to generate a turnover of PLN 700 million per year, the company said. Last year, the generated revenue amounted to PLN 245 million. “Primavera Parfum, active in the cosmetics and beauty-related industries, is benefiting from the growth in the e-commerce segment and the new logistics center. Every day, about 3,000 retail parcels and 150 parcels in the 'order for order' formula, coming from various sales channels, leave the warehouse. The current logistic capabilities allow the group to generate a turnover of PLN 700 million per year. The largest share in revenues - approx. 40% - is due to cooperation with stores specializing in the sale of cosmetics (the so-called pure players), ”reads the release. The Group uses 5,300 sq m of A-class warehouse space in the new Panattoni Park Warsaw North II logistics center by the S8 expressway, thanks to which it can expand the scale of its business and increase the range of services, it was also noted. W ostatnim czasie Primavera podpisała umowę z amerykańską firmą kosmetyczną Coty na obsługę Stref Marek. Od niedawna usługi świadczone są także producentowi wegańskich kosmetyków Aveda – w zakresie obsługi e-commerce oraz salonów sprzedaży, wymieniono także. „W planach na kolejne miesiące jest rozwój dotychczasowej kooperacji z dużymi sklepami internetowymi (w tym również brandowymi) oraz marketplacami (elektronicznymi platformami handlowymi agregującymi wiele marek i producentów). Każdy z tych kanałów sprzedaży generuje ok. 20% przychodów w grupie” – czytamy dalej. Primavera Parfum świadczy usługi dla e-sklepów oparte o system dropshippingu lub semi- dropshippingu. Wieloletnie doświadczenie w branży, zaawansowane technicznie rozwiązania oraz nowoczesny magazyn pozwalają wychodzić naprzeciw oczekiwaniom wszystkich klientów, aby skrócić czas realizacji zamówienia nawet do 12 godzin. Source
28.10.2022