Kino Polska TV recorded PLN 48.64 million of consolidated net profit attributable to shareholders of the parent company in 2021 compared to PLN 27.24 million profit a year earlier, the company said in the report. The operating profit amounted to PLN 59.84 million versus PLN 35.11 million profit a year earlier. The EBITDA result amounted to PLN 121.2 million, which means an increase by over 37% y / y. The EBITDA margin increased to 47.1% from 41.8% a year earlier. Consolidated revenues from contracts with customers amounted to PLN 257.16 million in 2021 compared to PLN 211.81 million a year earlier. “Once again, we recorded very good financial results, which is the result of the dynamic development of the company in the main business segments, which translates into an increase in revenues from both broadcasting and advertising. We have built a very effective business model, thanks to which we can expand the scale of operations with a slight increase in costs. This, in turn, makes EBITDA and net profit grow significantly faster than revenues, ”commented President Bogusław Kisielewski, quoted in the press release. Grupa Kino Polska TV zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W portfolio grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Gametoon i kanały marki FilmBox. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r. Source
04.04.2022