Inwestycje Zagraniczne w Polsce
2014-10-28

Marek Przybysz - 10 pytań do Inwestora

Marek Przybysz - Dyrektor Sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią TIA Technology Polska

Marek Przybysz

Dyrektor Sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią

TIA Technology Polska

Z Panem Markiem Przybyszem odpowiedzialnym za operacje TIA Technology w Polsce rozmawiamy o firmie i jej planach odnośnie rynku polskiego.


  • Proszę opowiedzieć nam coś o sobie: główne punkty z CV, doświadczenie, plany, hobby, itp.

    Obecnie odpowiadam za operacje TIA Technology w Polsce oraz Europie Środkowo-Centralnej. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie w realizacji projektów w sektorze ubezpieczeń, w szczególności w zakresie: uruchamiania nowych firm ubezpieczeniowych, wdrażania centralnych systemów obsługi ubezpieczeń, konsolidacji i optymalizacji funkcji i procesów biznesowych w ramach grupy ubezpieczeniowej. Prowadziłem projekty dla czołowych polskich i międzynarodowych instytucji, m.in.: Allianz, Amplico/Metlife, Aviva, Credit Agricole, IFD Capital, KRUS, PZU. Posiadam wiedzę i doświadczenie w adaptowaniu wiodących standardów w biznesie ubezpieczeniowym (modeli danych, procesów i funkcji biznesowych, między innymi w oparciu o normy i najlepsze praktyki określone przez ACORD) oraz w zakresie rozwoju architektury biznesowej i technicznej organizacji (TOGAF, Zachman Framework). Jestem certyfikowanym członkiem stowarzyszenia ISACA, wiodącej międzynarodowej organizacji w zakresie audytu IT, bezpieczeństwa informacji i ładu IT. Wcześniej pracowałem w Sygnity SA, gdzie odpowiadałem za rozwiązania dla sektora ubezpieczeń.


  • Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?

    TIA Technology otworzyła w tym roku swoją siedzibę w Polsce. Biuro znajduje się w centrum Warszawy w budynku Warszawskiego Centrum Finansowego. W najbliższym czasie planujemy zatrudnienie kilku specjalistów. Uruchamiamy również hosting naszego rozwiązania TIA Biznes Intelligence w modelu chmury. Mamy obecnie silną sieć partnerów w Polsce. Partnerami TIA w Polsce są: Accenture, Affecto, Deloitte, iTree Finance, NCDC, Sollers Consulting, Sygnity.


  • Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?

    Są to przychody z licencji naszego centralnego rozwiązania informatycznego dla Towarzystw Ubezpieczeniowych (TIA Solution), rozwiązań dodatkowych (jak TIA BI Cloud) oraz naszych usług Professional Services.


  • Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

    Na początku planujemy zatrudnienie kilku specjalistów branżowych. Liczba konsultantów w zespole Professional Services będzie zależała od ilości równolegle toczących się projektów wdrożeniowych oraz zapotrzebowania na usługi Professional Services. Biuro otworzyliśmy w Centrum Finansowym przy ul. Emilii Plater 53, w którym zapewniliśmy możliwość elastycznego rozszerzania powierzchni biurowej. Oferowanie rozwiązań informatycznych w chmurze, szczególnie takich, jak nasze TIA BI Cloud, przetwarzające kluczowe dane biznesowe, wymaga wysokich standardów w odniesieniu do infrastruktury i Data Center. Przedsięwzięcie to realizujemy z jednym z naszych polskich partnerów. Polska jest krajem oferującym wysokie kompetencje i wysokiej jakości usługi w tym zakresie.


  • Kim są kluczowi dostawcy usług, tacy jak partnerzy prawnicy, księgowi, bankierzy, konsultanci, specjaliści HR lub leasingu?

    Jak wspomniałem, mamy już obecnie silną sieć partnerów w Polsce. Zamierzamy ją wzmacniać zarówno w zakresie umiejętności technologicznych, jak i biznesowych. Jesteśmy w trakcie aktualizacji programu partnerskiego, który będzie uwzględniał silniejszą i szerszą współpracę z partnerami. W zakresie operacji back officowych generalnie zakładamy outsourcowanie funkcji biznesowych lub bazowanie na skonsolidowanych funkcjach biznesowych naszej firmy.


  • Jakie są Państwa plany marketingowe i PR dla Polski? Proszę zdradzić nam kilka szczegółów na temat swojej strategii, budżetu i firm zewnętrznych zaangażowanych w proces.

    Właściwa komunikacja jest dla nas jednym z ważniejszych elementów działalności biznesowej. Znajduje to odzwierciedlenie na przykład we współpracy z naszymi klientami. Klienci TIA mają bezpośredni wpływ na rozwój rozwiązania, które oferujemy i kształt nowych wersji systemu. Corocznie organizujemy konferencję dla całej społeczności TIA, w tym wszystkich jej klientów z całego świata. Stanowi ona dodatkową okazję do wymiany doświadczeń, dialogu i zacieśnienia współpracy. Organizujemy również TIA User Group skupiającą naszych klientów. Zamierzamy włączyć także naszych partnerów w jej działania. Jej uruchomienie planowane jest w ciągu najbliższych paru miesięcy. Rozpoczęliśmy planowanie eventów oraz tematycznych konferencji kierowanych do branży ubezpieczeniowej i finansowej. Część z nich planowana jest wspólnie z naszymi partnerami. W obszarze komunikacji zdecydowaliśmy się na współpracę z agencją PR Kwadrat, która od kilkunastu lat wspiera firmy z branży IT swoją wiedzą i doświadczeniem w tym obszarze. Co równie dla nas ważne, gwarantuje przy tym indywidualny i bliski kontakt z klientem.


  • Czy obecnie poszukują Państwo konkretnych usług biznesowych w Polsce (prawne, księgowe, itp.), oraz czy interesowały by Państwa takie oferty?

    Tak, mamy potrzebę współpracy ze specjalistami znającymi polski rynek, na przykład w obszarze usług prawnych.


  • Kim są główni konkurenci, i czym różni się od konkurencji Państwa firma?

    Elementów, które nas wyróżniają jest wiele. Na pewno należy do nich otwartość i model współpracy nastawiony na długofalową, wieloletnią współpracę. Mamy przekonanie, że mamy najlepsze rozwiązanie na rynku. Z perspektywy firmy ubezpieczeniowej istotniejsze jednak wydaje się być to, że zapewniamy minimalizację ryzyk związanych z wdrożeniem oraz ułatwiamy rozwój biznesu. W praktyce rozwiązanie zapewnia możliwość zamodelowania i obsługi dowolnego produktu ubezpieczeniowego. Oferowane rozwiązanie umożliwia swobodę rozwoju oferty produktowej oraz może być systemem konsolidującym różne systemy produktowe. Klienci TIA mają także swobodę w utrzymaniu i rozwoju systemu. Klient może rozszerzyć funkcjonalność samodzielnie lub przy pomocy partnera. Nasi klienci mają również duży wpływ na rozwój naszego rozwiązania. Ponad 90% zmian jest wynikiem ich postulatów. Trendy, potrzeby i zmiany rozwojowe są omawiane i konsultowane w ramach Business Advisory Boards. Efektem wspólnych prac jest wypuszczenie minimum jednej nowej wersji systemu w roku. Nasi klienci mają dostęp do nowych wersji bez dodatkowych opłat licencyjnych.


  • Jakie są główne koszty prowadzenia działalności? Kim będą kluczowi dostawcy usług dla przedsiębiorstwa?

    Ponad 60% naszych kosztów przeznaczamy na prace badawczo-rozwojowe i rozwój naszego rozwiązania. Pozostałe to koszty osobowe i koszty ogólne prowadzonej działalności.


  • Czy chciałby Pan dodać coś jeszcze na temat firmy? Dlaczego rozwija się właśnie w Polsce?

    Mamy już kilku klientów w Polsce i chcemy zapewnić im jeszcze lepszą opiekę. Chcemy wzmocnić naszą sieć partnerów w Polsce i w regionie Europy Centralno-Wschodniej. Polska należy do kluczowych rynków dla TIA Technology. Polski rynek ubezpieczeń w ocenie towarzystw ubezpieczeniowych jest jednym z najbardziej perspektywicznych  w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Na podstawie danych Insurance Europe, dynamika składki przypisanej brutto w Polsce należy do najwyższych w Europie. W 2012 roku przekroczyła 9%. Przy dobrej dynamice wzrostu, polski rynek posiada duży potencjał również biorąc pod uwagę fakt, że przeciętny Polak nadal wydaje na ubezpieczenia ponad czterokrotnie mniej, niż przeciętny Europejczyk.




Biznes Polska Newsletter

Zobacz także

    Maciej Wiertel - Prezes Zarządu Staufen.Polska

  • Maciej Wiertel

    Maciej Wiertel

    Prezes Zarządu
    Staufen.Polska – Doradztwo, Akademia, Inwestycje.


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana/Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Krzysztof Przybysz, Country Coordinator, Ferratum PLC

  • Krzysztof Przybysz

    Krzysztof Przybysz

    Country Coordinator
    Ferratum Bank PLC


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana/Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Bartosz Malinowski, Business Development Director w Adform Aps

  • Bartosz Malinowski

    Bartosz Malinowski

    Business Development Director
    Adform Aps


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Radosław T. Krochta, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu MLP Group.

  • Radosław T. Krochta

    Radosław T. Krochta

    Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu
    MLP Group S.A.


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Joanna Bensz nową country manager CH2M HILL w Polsce.

  • Joanna Bensz

    Joanna Bensz

    Country Manager
    CH2M HILL


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

BizPoland Magazine - our monthly magazine for Foreign Investors.

Copyright © 2016 BiznesPolska.pl