Inwestycje Zagraniczne w Polsce
2014-09-15

Maciej Wiertel - 10 pytań do Inwestora

Maciej Wiertel - Prezes Zarządu Staufen.Polska

Maciej Wiertel

Prezes Zarządu

Staufen.Polska – Doradztwo, Akademia, Inwestycje.

Prezes zarządu Staufen.Polska - Maciej Wiertel opowiada o działalności firmy na rynku polskim i jej planach na przyszłość.


  • Jakiej skali inwestycje realizuje Pana/Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?

    Staufen Polska jest oddziałem firmy Staufen AG z siedzibą główną w Koengen (Niemcy). Oprócz oddziału w Polsce prowadzimy działalność w Szwajcarii, Włoszech, Brazylii i Chinach


  • Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?

    Specjalizujemy się w świadczeniu specjalistycznych usług doradczych i szkoleniowych. Wspieramy naszych klientów we wdrażaniu tzw. „szczupłego zarządzania”, znanego szerzej pod nazwą lean management. Celem tej strategii zarządzania jest optymalizacja procesów i struktur w firmie. Kluczem do długotrwałego rozwoju jest postawienie na jakość i orientacja na klienta. Droga do tego celu prowadzi m.in. przez ograniczenie marnotrawstwa zasobów firmy, a przez to także kosztów.


  • Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

    Obecnie w naszym oddziale zatrudniamy 8 osób. Realizacja ambitnych celów, jakie stawiamy sobie na najbliższe lata, pozwoli nam co najmniej podwoić liczbę pracowników.


  • Jakie są Państwa plany marketingowe i PR dla Polski? Proszę zdradzić nam kilka szczegółów na temat swojej strategii, budżetu i firm zewnętrznych zaangażowanych w proces.

    Świadczymy bardzo wyspecjalizowane usługi, dlatego nasza strategia marketingowa jest unikatowa. Mamy ściśle określoną grupę docelowych klientów, do których docieramy m.in. poprzez współpracę z tzw. Best Practice Partnerami – polskimi oddziałami światowych firm. Nasi partnerzy dzielą się doświadczeniami z firmami, które są zainteresowane wdrożeniem lean management lub szukają inspiracji do działań dalszych. Dodatkowo organizujemy coroczne spotkanie Lean Azymut, dedykowane dla osób zarządzających. Celem spotkania jest umożliwienie praktykom wymiany doświadczeń.


  • Kim są główni konkurenci, i czym różni się od konkurencji Państwa firma?

    Oprócz Staufen Polska we Wrocławiu działają jeszcze dwie firmy, które zajmują się lean management. Nasi eksperci mają wieloletnie, szerokie doświadczenie, zdobyte zarówno w polskich oddziałach międzynarodowych firm, jak i za granicą. Działali także w wielu różnych branżach. Nasi klienci i partnerzy często to podkreślają i doceniają.


  • Proszę opowiedzieć nam coś o sobie: główne punkty z CV, doświadczenie, plany, hobby, itp.

    Od 10 lat zajmuję się szkoleniami i projektami wdrożeniowymi w zakresie lean management. Specjalizuję się w optymalizacji przepływu materiału oraz przepływu informacji, pracy standardowej, a także zastosowaniu lean w procesach administracyjnych. Uczestniczę w opracowaniu i wdrożeniu elementów systemów produkcyjnych w firmach produkcyjnych w Europie, Azji, USA. i Afryce. Doświadczenie zdobyłem pracując kilkanaście lat na stanowiskach managerskich w firmach z branży motoryzacyjnej. Zarządzałem działami planowania i kontrolowania produkcji, a także zarządzania łańcuchem dostaw i logistyki wewnętrznej. Współpracowałem jako dostawca z firmami: Toyota, Porsche, GM, Ford Motor Company, Nissan, Renault, Audi, Volkswagen. Kierowałem również projektami wdrożenia produkcji nowych wyrobów oraz transferami linii produkcyjnych do Polski.


  • Czy chciał/aby Pan/i dodać coś jeszcze na temat firmy? Dlaczego rozwija się właśnie w Polsce?

    W firmie Staufen współpracuję z grupą fachowców, którzy wiedzy o lean management nie zdobyli poprzez lekturę książek, lecz wdrażali rozwiązania w praktyce. Polskie firmy mają bardzo duży potencjał. Dlaczego lean management jest dla nich dobrym rozwiązaniem? W naszej gospodarce coraz większą rolę będą odgrywać jakość produktów, gotowość na innowacje i elastyczność w działaniu. „Szczupłe zarządzanie”, w połączeniu z naszym doświadczeniem, pomagają to osiągnąć.




Biznes Polska Newsletter

Zobacz także

    Marek Przybysz - Dyrektor Sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią TIA Technology Polska

  • Marek Przybysz

    Marek Przybysz

    Dyrektor Sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią
    TIA Technology Polska


    1: Proszę opowiedzieć nam coś o sobie: główne punkty z CV, doświadczenie, plany, hobby, itp.
    2: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    3: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?

  • Krzysztof Przybysz, Country Coordinator, Ferratum PLC

  • Krzysztof Przybysz

    Krzysztof Przybysz

    Country Coordinator
    Ferratum Bank PLC


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana/Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Bartosz Malinowski, Business Development Director w Adform Aps

  • Bartosz Malinowski

    Bartosz Malinowski

    Business Development Director
    Adform Aps


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Radosław T. Krochta, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu MLP Group.

  • Radosław T. Krochta

    Radosław T. Krochta

    Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu
    MLP Group S.A.


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Joanna Bensz nową country manager CH2M HILL w Polsce.

  • Joanna Bensz

    Joanna Bensz

    Country Manager
    CH2M HILL


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

BizPoland Magazine - our monthly magazine for Foreign Investors.

Copyright © 2016 BiznesPolska.pl