Inwestycje Zagraniczne w Polsce
2014-07-14

Bartosz Malinowski - 10 pytań do Inwestora

Bartosz Malinowski, Business Development Director w Adform Aps

Bartosz Malinowski

Business Development Director

Adform Aps

Duńska firma Adform Aps, lider technologii reklamy graficznej w Europie, otworzyła w maju br. oddział w Warszawie. Z Dyrektorem ds. Rozwoju firmy w Polsce i na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, panem Bartoszem Malinowskim, rozmawiamy o osiągnięciach firmy i jej planach na najbliższą przyszłość.


  • Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?

    Adform otworzył Polskie biuro w maju tego roku. Pod koniec czerwca ogłosiliśmy współpracę z firmą Cloud Technologies S.A, której dane o polskich użytkownikach Internetu będą udostępniane w naszej platformie technologicznej. Równocześnie prowadzimy zaawansowane rozmowy z innymi, czołowymi partnerami z branży internetowej nt. udostępniania zarówno danych jak i powierzchni reklamowych.


  • Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?

    Nasze pierwszorzędne źródła przychodów pochodzą głównie z linii produktowej związanej z Ad Serwerami, jednakże przewidujemy, że w ciągu najbliższych 2 lat głównym ich źródłem będą nasze rozwiązania do reklamy internetowej w modelu RTB oraz wspierające reklamę Rich Media.


  • Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

    Jak wspomniałem, Adform otworzył Polskie biuro w maju tego roku, do końca roku planujemy zatrudnić dodatkowe 3 osoby, które wspierałyby nasz rozwój w Polsce i regionie CEE. W perspektywie 2 lat planujemy zatrudnić dodatkowo 2 do 4 osób, choć dynamika rynku może tę liczbę podwoić. W tej perspektywie planujemy także przeniesienie z biura wynajmowanego w modelu shared workspace do samodzielnie wynajmowanej powierzchni.


  • Jakie są Państwa plany marketingowe i PR dla Polski? Proszę zdradzić nam kilka szczegółów na temat swojej strategii, budżetu i firm zewnętrznych zaangażowanych w proces.

    W chwili obecnej nasze działania ukierunkowane są głównie na pozyskiwanie czołowych graczy rynku reklamowego (tj. agencji, domów mediowych, wydawców i sieci reklamowych oraz data providerów), a także na edukację klientów końcowych w zakresie nowych technologii reklamowych, gdzie zawsze chętnie współpracujemy z ‘konkuperantami’ takim jak np. Google.


  • Kim są główni konkurenci, i czym różni się od konkurencji Państwa firma?

    Naszymi konkurentami są zarówno giganci internetu, tacy jak Google czy Adobe, specjaliści z branży tacy jak Criteo, MediaMath, AppNexus, jak również lokalni producenci, np. iBillboard, BidLab czy Go.pl.


  • Proszę opowiedzieć nam coś o sobie: główne punkty z CV, doświadczenie, plany, hobby, itp.

    Prace zaczynałem jako stażysta-developer w IBM. Firma ta umożliwiła mi rozwój biznesowy, dzięki czemu z pozycji technicznej konsekwentnie podążałem w stronę sprzedaży i biznesu. W Adobe objąłem pierwszą funkcję regionalną i odpowiadałem za wsparcie sprzedaży poprzez efektywne strategie marketingowe, PR oraz działania prawne z zakresu prawa autorskiego. Następnie odpowiedzialny byłem za budowanie sprzedaży pośredniej i bezpośredniej na rynku edukacyjnym na terenie CEE (sektor EDU w Adobe stanowił prawie 20% przychodów), aby po 3 latach zająć się sprzedażą rozwiązań do Digital Marketingu. Po 6 latach business developmentu w Adobe, postanowiłem przejść do Adform, gdzie odpowiadam za budowę polskiego oddziału oraz za strategie sprzedaży w obszarze CEE. Mam nadzieję, że w ciągu najbliższego roku Warszawa stanie się hubem sprzedażowym Adform na cały region CEE. W wolnym czasie zajmuję się sportem (baseball, squash, narty) oraz jazdą na motocyklu.


  • Czy chciałby Pan dodać coś jeszcze na temat firmy? Dlaczego rozwija się właśnie w Polsce?

    Adform rozwija się w zawrotnym tempie. W ciągu 2 lat powinniśmy wejść na giełdę amerykańską, do tego czasu chcemy mieć pewność, że będziemy obecni na wszystkich dużych i szybko rozwijających się rynkach. Stąd nasza obecność w Polsce.




Biznes Polska Newsletter

Zobacz także

    Marek Przybysz - Dyrektor Sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią TIA Technology Polska

  • Marek Przybysz

    Marek Przybysz

    Dyrektor Sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią
    TIA Technology Polska


    1: Proszę opowiedzieć nam coś o sobie: główne punkty z CV, doświadczenie, plany, hobby, itp.
    2: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    3: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?

  • Maciej Wiertel - Prezes Zarządu Staufen.Polska

  • Maciej Wiertel

    Maciej Wiertel

    Prezes Zarządu
    Staufen.Polska – Doradztwo, Akademia, Inwestycje.


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana/Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Krzysztof Przybysz, Country Coordinator, Ferratum PLC

  • Krzysztof Przybysz

    Krzysztof Przybysz

    Country Coordinator
    Ferratum Bank PLC


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana/Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Radosław T. Krochta, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu MLP Group.

  • Radosław T. Krochta

    Radosław T. Krochta

    Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu
    MLP Group S.A.


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Joanna Bensz nową country manager CH2M HILL w Polsce.

  • Joanna Bensz

    Joanna Bensz

    Country Manager
    CH2M HILL


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

BizPoland Magazine - our monthly magazine for Foreign Investors.

Copyright © 2016 BiznesPolska.pl