Inwestycje Zagraniczne w Polsce
2014-05-20

Radosław T. Krochta - 10 pytań do Inwestora

Radosław T. Krochta, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu MLP Group.

Radosław T. Krochta

Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu

MLP Group S.A.

Radosław T. Krochta od początku maja br. pełni funkcję Dyrektora Generalnego MLP Group. Pozostaje także Wiceprezesem Zarządu firmy. Z nowym Dyrektorem Generalnym rozmawiamy o MLP Group i jej planach na najbliższą przyszłość.


  • Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?

    MLP Group prowadzi działalność na rynku nieruchomości komercyjnych od 1998 roku. Specjalizujemy się w budowie i zarządzaniu nowoczesnymi centrami magazynowymi. Nasza firma pełni rolę dewelopera, konsultanta i zarządcy nieruchomości, dostarcza wszechstronnych rozwiązań wielu międzynarodowym i krajowym przedsiębiorstwom w zakresie optymalizacji powierzchni. MLP Group prowadzi obecnie pięć parków logistycznych w Polsce. Szósty, nasz najnowszy park będziemy budować w Lublinie na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec. Za nabyte niedawno 10,5 hektara gruntów zapłaciliśmy 9,6 mln zł. Docelowo chcemy tam zaoferować około 55 tys. mkw. powierzchni magazynowej. Wartość całej inwestycji szacujemy na około 80-90 mln zł. Do tego dochodzą projekty realizowane w naszych obecnych pięciu parkach. Spodziewamy się także finalizacji negocjacji i podpisania umów na realizację obiektów typu BTS, które będą powstawały poza parkami. Trudno jest jednak precyzyjnie określić łączną wielkość inwestycji jakie będziemy prowadzić.


  • Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?

    Przychody z wynajmu hal magazynowych stanowią podstawowe źródło przychodów Grupy. Standardowo nasze inwestycje finansujemy w około 30% ze środków własnych, a w pozostałej części ze źródeł zewnętrznych, w tym głównie kredytów bankowych. Na koniec marca br. w płynnych środkach mieliśmy do dyspozycji ponad 71 mln zł. Pieniądze na finansowanie inwestycji w dużym stopniu pozyskaliśmy poprzez ubiegłoroczną emisję akcji w ramach oferty pierwotnej.


  • Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

    W zakresie zatrudnienia mamy bardzo stabilną sytuację na przestrzeni ostatnich lat. Doświadczony zespół jest przygotowany do prowadzenia dynamicznego rozwoju i bieżącej obsługi działalności. W związku z rosnącą skalą działania nie planujemy szczególnego wzrostu liczby pracowników.


  • Kim są kluczowi dostawcy usług, tacy jak partnerzy prawnicy, księgowi, bankierzy, konsultanci, specjaliści HR lub leasingu?

    W zakresie prac budowlanych za każdym razem wybieramy naszego partnera w drodze przetargu. Oczywiście mamy sprawdzone i rzetelne firmy, z którymi współpracujemy i do których kierujemy zapytania ofertowe. Ze wsparcia zewnętrznych doradców w dużym stopniu korzystaliśmy podczas ubiegłorocznego IPO. Obecnie większość zagadnień obsługujemy we własnym zakresie, korzystając z outsourcingu w nielicznych tematach.


  • Jakie są Państwa plany marketingowe i PR dla Polski? Proszę zdradzić nam kilka szczegółów na temat swojej strategii, budżetu i firm zewnętrznych zaangażowanych w proces.

    Naszym celem jest, aby MLP Group był pozycjonowany w mediach oraz w świadomości kluczowych grup docelowych jako prężnie rozwijająca się Spółka będącą w czołówce firm na polskim rynku powierzchni magazynowych. Nasze działania marketingowe prowadzimy zarówno wobec obecnych i potencjalnych klientów, jak również kierujemy je do środowiska inwestorskiego gdyż MLP Group jest spółką notowaną na GPW w Warszawie. Współpracujemy z wyspecjalizowaną Agencją PR i IR oraz innymi partnerami, którzy wspierają nas w działaniach marketingowych jak reklama, eventy, strona www, Corporate Identity.


  • Czy obecnie poszukują Państwo konkretnych usług biznesowych w Polsce (prawne, księgowe, itp.), oraz czy interesowały by Państwa takie oferty?

    Mamy sprawdzoną grupę partnerów biznesowych, którzy świadczą nam usługi prawnicze, audytorskie, czy też wspierają w zakresie wyceny nieruchomości czy projektów architektonicznych. W najbliższym czasie nie przewidujemy zmian w tym zakresie.


  • Kim są główni konkurenci, i czym różni się od konkurencji Państwa firma?

    Pod względem wielkości oferowanej powierzchni magazynowej jesteśmy w pierwszej czwórce na naszym rynku. Wyprzedzają nas tylko koncerny globalne działające także w naszym regionie Europy. Naszym klientom oferujemy profesjonalną obsługę i wsparcie na każdym etapie realizacji projektu. Spełniamy wszystkie wymagania przyszłych najemców i staramy się oferować im bardzo atrakcyjne lokalizacje.


  • Jakie są główne koszty prowadzenia działalności? Kim będą kluczowi dostawcy usług dla przedsiębiorstwa?

    Bieżąca działalność polega na administrowaniu parkami logistycznymi i zapewnieniu dostępu najemcom do wszystkich mediów. Poza tak rozumianymi kosztami ponosimy również nakłady na finansowanie bieżących inwestycji, a także na zakup gruntów i budowę banku ziemi.


  • Proszę opowiedzieć nam coś o sobie: główne punkty z CV, doświadczenie, plany, hobby, itp.

    Posiadam blisko 20-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte w Polsce, krajach CEE oraz USA. Dołączyłem do MLP Group S.A w roku 2010, początkowo pełniłem funkcję Członka Zarządu, a następnie Wiceprezesa Zarządu. W ubiegłym roku z sukcesem wprowadziłem MLP Group na GPW w Warszawie, jako pierwszego dewelopera powierzchni magazynowych. W trakcie IPO Spółka pozyskała znaczne środki na dalszy rozwój. Jako Dyrektor Generalny odpowiadam za zarządzanie Grupą MLP, dalszy rozwój w Polsce i w Europie oraz komercjalizację parków logistycznych. Moim celem jest intensyfikacja działalności MLP Group, chcemy zwiększyć udziały w rynku oraz w ciągu 3-4 lat podwoić wielkość wynajmowanej powierzchni. Wolny czas staram się spędzać aktywnie, bardzo lubię biegać, zwiedzać nowe miejsca, pasjonuje mnie także dobra kuchnia.


  • Czy chciałby Pan dodać coś jeszcze na temat firmy? Dlaczego rozwija się właśnie w Polsce?

    Nasz rynek staje się bardzo atrakcyjny dla krajowych i zagranicznych inwestorów, co przejawia się rosnącym zainteresowaniem najmu nowoczesnych powierzchni magazynowych. Doceniana jest rosnąca siła nabywcza naszych obywateli, duża podaż wykwalifikowanej kadry pracowniczej a także coraz lepsza infrastruktura drogowa. Jestem przekonany, że perspektywy wzrostu naszej branży są znacznie wyższe niż na sąsiednich rynkach. Niemniej analizujemy cały czas rozpoczęcie projektów na innych rynkach.




Biznes Polska Newsletter

Zobacz także

    Marek Przybysz - Dyrektor Sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią TIA Technology Polska

  • Marek Przybysz

    Marek Przybysz

    Dyrektor Sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią
    TIA Technology Polska


    1: Proszę opowiedzieć nam coś o sobie: główne punkty z CV, doświadczenie, plany, hobby, itp.
    2: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    3: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?

  • Maciej Wiertel - Prezes Zarządu Staufen.Polska

  • Maciej Wiertel

    Maciej Wiertel

    Prezes Zarządu
    Staufen.Polska – Doradztwo, Akademia, Inwestycje.


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana/Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Krzysztof Przybysz, Country Coordinator, Ferratum PLC

  • Krzysztof Przybysz

    Krzysztof Przybysz

    Country Coordinator
    Ferratum Bank PLC


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana/Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Bartosz Malinowski, Business Development Director w Adform Aps

  • Bartosz Malinowski

    Bartosz Malinowski

    Business Development Director
    Adform Aps


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Joanna Bensz nową country manager CH2M HILL w Polsce.

  • Joanna Bensz

    Joanna Bensz

    Country Manager
    CH2M HILL


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

BizPoland Magazine - our monthly magazine for Foreign Investors.

Copyright © 2016 BiznesPolska.pl