Inwestycje Zagraniczne w Polsce
2012-12-11

Miguel Martins - 10 pytań do Inwestora

Polish Hotel Company, we współpracy z InterContinetal Hotel Group, rozwija w Polsce sieć hotelową pod marką Holiday Inn Express.

Miguel Martins

General Manager

Polish Hotel Company

Polish Hotel Company („PHC”) jest inicjatywą inwestorów prywatnych z doświadczeniem w sektorze hotelarskim, korzystających z ramowej umowy franczyzowej zawartej z InterContinental Hotels Group („IHG”), mającą na celu rozwój w Polsce sieci hotelowej pod marką Holiday Inn Express. Na plan rozwoju w Polsce składa się 17 markowych hoteli rozmieszczonych odpowiednio w 12 miastach, a to w: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Łodzi, katowiczach, Opolu, Zielonej Górze, Lublinie, Bydgoszczy oraz Szczecinie.


  • Jakiej skali inwestycje robicie w Polsce? Czy macie partnerów?

    Model biznesowy tego projektu bierze pod uwagę zarządzanie hotelami posiadanymi oraz zarządzanie na podstawie długoterminowych umów najmu o stałej stawce. Na dzień dzisiejszy rozwinęliśmy jeden hotel własnościowy – całkowicie nowy Holiday Inn Express Warsaw Airport – mamy także obecnie dodatkowe osiem projektów w oparciu o wynajem długoterminowy zagwarantowany poprzez wstępne umowy zawarte miejscowymi oraz międzynarodowymi właścicielami lokalizacji/deweloperami, którzy rozwijać będą wraz z PHC nieruchomościową stronę projektu.


  • Jakie są pierwszorzędne źródła Waszych dochodów?

    Naszym źródłem dochodu jest część pochodząca za zarządzania hotelami, nie wykluczając jednak możliwości przyszłej sprzedaży funduszom inwestycyjnym lub inwestorom instytucjonalnym składowej nieruchomościowej.


  • Proszę powiedzieć o Waszych planach zatrudnienia oraz rozwoju.

    Dla każdego z naszych projektów hotelowych zatrudniamy ok. 15 pracowników, w każdym hotelu posiadamy nasze własne wewnętrzne zaplecze. Przez następne 2–3 lata planujemy otwarcie 5–6 hoteli. Zamierzamy stworzyć własny scentralizowany zarząd w oparciu o Warszawę. Dla każdego z naszych projektów hotelowych celujemy pomiędzy 100 a 120 pokoji, i około 4 500 mkw. przestrzeni PUM, bądź to w układzie mieszanego użytkowania z przestrzeniami biurowymi, bądź też jako projekty samodzielne, dając priorytet lokalizacjom w centrach miast lub też z łatwy dostępem i widocznością.


  • Kim są Wasi główni dostawcy usług, tacy jak prawnicy, księgowi, bankierzy, konsultanci, doradztwo personalne, lub też partnerzy najmu?

    Deweloperzy, prywatni właściciele nieruchomości, lokalni inwestorzy.


  • Konkurencja: kim są Wasi główni konkurenci, i czym Wasza firma różni się od nich?

    Oparliśmy nasz biznes na wyodrębnieniu produktu hotelowego, który obecnie rozwijamy, to jest międzynarodowej trzygwiazdkowej, ekonomicznej marki nastawionej na bardzo komfortowy nocleg z darmowym internetem bezprzewodowym i dobrym śniadaniem adresowanej do klientów biznesowych. Ale Holiday Inn Express to coś więcej niż tylko marka hotelu; jest to koncepcja, która pozwala na zoptymalizowany model, w którym koszty krańcowe są wyższe od kosztów stałych, oraz gdzie końcowy klient ma natychmiastowe poczucie produktu dobrej wartości przy swojej cenie. Pośród finansistów produktu postrzegany jest także jako zmyślne przedsięwzięcie, w którym deklaracja zyski i straty daj się łatwo wyjaśnić, a ryzyko jest niskie.


  • Proszę nam powiedzieć nieco o sobie: najważniejsze punkty Pańskiego curriculum, doświadczenie; jak długo jest pan w Polsce; jaki ma Pan plany; rodzina, zamiłowania itp.?

    Działam w Polsce przez ponad cztery ostanie lata, moim zamiarem jest rozwój portfela 17 hoteli w przeciągu następnych 6–8 lat. Znaczące doświadczenie w „branży gościnności” (Hospitality Industry), przede wszystkim w zarządzaniu hotelami, następnie w konsultacji projektów Hospitality, a obecnie w rozwoju sieci hotelowej.


  • Jakieś inne interesujące informacje o Pana firmie? Dlaczego dokonujecie ekspansji w Polsce?

    Zważywszy, że PHC ma strategiczną pozycję do inwestowania w obrębie Europy, skala kraju, jego ludności, kierunek wzrostu PNB, na równi z kluczową potrzebą poprawy infrastruktury w takich obszarach jak drogi, kolejej, lotniska czy hotele, powiększenie aktualnego zasobu hotelowego, stanowią główne powody wskazujące na potrzebą naszej obecności w Polsce.


CEO / Prezes:
Miguel Martins – General Manager (+48 603 233 466) – miguel.martins@polish-hotelcompany.com



Biznes Polska Newsletter

Zobacz także

    Marek Przybysz - Dyrektor Sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią TIA Technology Polska

  • Marek Przybysz

    Marek Przybysz

    Dyrektor Sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią
    TIA Technology Polska


    1: Proszę opowiedzieć nam coś o sobie: główne punkty z CV, doświadczenie, plany, hobby, itp.
    2: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    3: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?

  • Maciej Wiertel - Prezes Zarządu Staufen.Polska

  • Maciej Wiertel

    Maciej Wiertel

    Prezes Zarządu
    Staufen.Polska – Doradztwo, Akademia, Inwestycje.


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana/Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Krzysztof Przybysz, Country Coordinator, Ferratum PLC

  • Krzysztof Przybysz

    Krzysztof Przybysz

    Country Coordinator
    Ferratum Bank PLC


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana/Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Bartosz Malinowski, Business Development Director w Adform Aps

  • Bartosz Malinowski

    Bartosz Malinowski

    Business Development Director
    Adform Aps


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Radosław T. Krochta, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu MLP Group.

  • Radosław T. Krochta

    Radosław T. Krochta

    Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu
    MLP Group S.A.


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pana firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

  • Joanna Bensz nową country manager CH2M HILL w Polsce.

  • Joanna Bensz

    Joanna Bensz

    Country Manager
    CH2M HILL


    1: Jakiej skali inwestycje realizuje Pani firma w Polsce? Czy ma partnerów?
    2: Jakie są pierwszorzędne źródła przychodów firmy?
    3: Proszę opowiedzieć nam o swoich planach rekrutacyjnych: ile osób planujecie Państwo zatrudnić teraz i w ciągu najbliższych 2-3 lat? Jakie są zapotrzebowania firmy na powierzchnię biurową, plany rozwoju, lub inne wymogi w obrocie nieruchomościami?

BizPoland Magazine - our monthly magazine for Foreign Investors.

Copyright © 2016 BiznesPolska.pl