Inwestycje Zagraniczne w Polsce
2015-11-05

Twarze Biznesu

Marta Konopka nowym Dyrektorem Marketingu PKO Banku Polskiego

Marta Konopka nowym Dyrektorem Marketingu PKO Banku Polskiego

1 grudnia 2015 roku Marta Konopka, dotychczasowy dyrektor Biura Zarządzania Marką, obejmie funkcję szefa marketingu PKO Banku Polskiego. Zastąpi Tomasza Marszałła, który kończy pracę w Banku i przechodzi do Grupy TVN.

Marta Konopka pracuje w PKO Banku Polskim od września 2009 roku, ostatnio na stanowisku dyrektora Biura Zarządzania Marką. Do jej obowiązków należał nadzór nad standardami identyfikacji wizerunkowej Banku oraz prowadzenie projektów rebrandingu PKO Banku Polskiego, także w kontekście fuzji z Nordea Bank Polska. Marta Konopka odpowiadała również za sponsoring i działalność wizerunkową, w tym powołanie do życia projektów cyfrowej rekonstrukcji klasyki polskiego filmu, mecenat nad kulturą i sztuką narodową oraz program Biegajmy Razem.

Wcześniej pracowała w Xelion Doradcy Finansowi, firmie należącej do Grupy UniCredit, gdzie odpowiadała za marketing operacyjny, a jako dyrektor Departamentu Marketingu i Produktów również za pozyskiwanie partnerów biznesowych w obszarze produktowym i budowanie relacji klientowskich. W latach: 1997-2004 pracowała w Pekao SA., w którym do roku 1999 była członkiem Komitetu Kredytowego centrali banku.

Marta Konopka jestabsolwentką Wydziału Zarządzania i Marketingu Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Politechniki Warszawskiej.

Tomasz Marszałł z PKO Bankiem Polskim jest związany od 2010 roku, pełniąc funkcję dyrektora Marketingu. Odpowiadał m.in. za komunikację produktową, komunikację marki, sponsoring oraz badania rynku. W tym okresie zmienił się wizerunek marki PKO Banku Polskiego, m.in. dzięki kampanii reklamowej z udziałem Szymona Majewskiego. Tomasz Marszałł nadzorował również wdrożenie nowej platformy marketingowej pod nazwą "Organizm". Za te odważne kampanie wizerunkowe i produktowe PKO Bank Polski był wielokrotnie nagradzany. Otrzymał, m.in. osiem EFFIE Awards, w tym EFFIE Grand Prix Long Term Marketing Excellenceoraz laur "Lampart 2015" za wyróżniające się kampanie reklamowe w Polskim Konkursie Reklamy. Tomasz Marszałł znalazł się w gronie Top 50 European CMO magazynu The Internationalist.

PKO Bank Polski ma najbardziej wartościową markę na krajowym rynku finansowym, która przez ekspertów w rankingu dziennika "Rzeczpospolita" została wyceniona na 3,6 mld zł.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2014 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 3,25 mld zł, a po I półroczu 2015 r. wartość sumy bilansowej sięgnęła 255,5 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł - zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,8%) oraz depozytów (17,5%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego - jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą "Bank of the Year in Poland". Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie "Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services" organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.

Archiwum: Twarze Biznesu



Biznes Polska Newsletter

Zobacz także

BizPoland Magazine - our monthly magazine for Foreign Investors.

Copyright © 2016 BiznesPolska.pl