Inwestycje Zagraniczne w Polsce
06-03-2017

Przegląd prasy

Dino Polska potwierdza zamiar IPO; oferta obejmie do 48,04 mln istniejących akcji

Sieć supermarketów Dino Polska potwierdza zamiar przeprowadzenia IPO i wejścia na warszawską giełdę. Oferta ma objąć do 48,04 mln istniejących akcji s. A, stanowiących 49 proc. kapitału zakładowego.

Sprzedającym akcje jest Polish Sigma Group S.a r.l. z siedzibą w Luksemburgu (spółka należąca do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors). Spółka nie planuje podwyższenia kapitału zakładowego i pozyskania dodatkowych środków pieniężnych w ramach oferty.

 

Dino podało, że ostateczna decyzja dotycząca terminu przeprowadzenia oferty będzie uzależniona od sytuacji rynkowej oraz ziszczenia innych warunków.

 

Oferta będzie adresowana do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce oraz wybranych zagranicznych inwestorów instytucjonalnych.

 

Po zakończeniu oferty, założyciel Dino Tomasz Biernacki, posiadający 50.000.000 akcji zwykłych, stanowiących łącznie 51 proc. w kapitale zakładowym spółki pozostanie większościowym akcjonariuszem.

 

Akcje należące do Tomasza Biernackiego będą objęte umową zakazu sprzedaży akcji typu „lock-up” na okres 720 dni od daty pierwszego notowania akcji spółki na GPW. Akcje nabyte przez członków zarządu spółki w ramach IPO, na warunkach takich samych jak przewidziane dla inwestorów instytucjonalnych, będą objęte „lock-upem” przez okres dwóch lat od daty pierwszego notowania akcji spółki na GPW.

 

"W przypadku, gdy akcjonariusz sprzedający będzie posiadał jakiekolwiek akcje spółki po zakończeniu oferty, zobowiąże się on do 180-dniowego okresu +lock-up+. Z kolei spółka zobowiąże się do nieprzeprowadzania jakiejkolwiek nowej emisji akcji w okresie 360-dni od daty pierwszego notowania akcji spółki na GPW" - napisano w komunikacie.

 

Funkcję globalnych koordynatorów oraz współprowadzących księgę popytu będą pełnić: Dom Maklerski PKO Banku Polskiego, UBS Investment Bank i WOOD & Company Financial Services. Współprowadzącym księgę popytu będzie także Erste Group Bank AG. Funkcję oferującego i menedżera stabilizującego pełnić będzie Dom Maklerski PKO Banku Polskiego.

 

Grupa Dino jest wiodącym graczem w segmencie supermarketów proximity w Polsce.

 

Na koniec grudnia 2016 r. sieć sklepów Dino tworzyło 628 supermarketów proximity zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Dino jest właścicielem większości nieruchomości i gruntów, na których zlokalizowane są sklepy sieci.

 

Spółka podała, że efektywny kosztowo i skalowalny model biznesowy oparty jest na ujednoliconym formacie sklepów, rozbudowanej sieci logistycznej, scentralizowanym zarządzaniu oraz odpowiedniej infrastrukturze informatycznej.

 

W 2016 roku Grupa Dino miała 151,2 mln zł zysku netto (wzrost o 23,7 proc. rdr), 288,3 mln zł zysku EBITDA (wzrost o 37,1 proc. rdr) i 3.369,5 mln zł przychodów (wzrost o 30,1 proc. rdr). Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 0,3 pp. do 22,9 proc.

 

Sprzedaż LFL w 2016 roku wzrosła o 11,3 proc. wobec 5,1 proc. wzrostu w 2015 roku.

 

"Mamy dalsze ambitne plany rozwoju, zakładające zarówno systematyczne zagęszczanie sieci sklepów w województwach, w których Dino już jest obecne jak i stopniową ekspansję do nowych województw. Do końca 2020 roku planujemy przekroczyć liczbę 1200 sklepów. Sprzyja nam otoczenie rynkowe, spodziewamy się dalszego utrzymania pozytywnych trendów makroekonomicznych i rynkowych w 2017 roku i kolejnych latach" - powiedział cytowany w komunikacie Szymon Piduch, prezes Dino Polska.

 

Dino podało w komunikacie, że zgodnie z prognozami rynkowymi Roland Berger z listopada 2016 r., segment supermarketów proximity w latach 2015-2020 będzie drugim najszybciej rozwijającym się segmentem handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem średniorocznego wzrostu przychodów ze sprzedaży i liczby sklepów z prognozowanymi wskaźnikami wzrostu na poziomie odpowiednio: 8,2 proc. i 10,7 proc.(PAP)


Czytaj oryginalny artykuł
źródło: 2017-03-06

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. BiznesPolska Media Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze wulgarne lub niezgodne z polskim prawem zostaną usunięte.
06-03-2017

Zobacz także

BizPoland Magazine - our monthly magazine for Foreign Investors.

Copyright © 2016 BiznesPolska.pl