Inwestycje Zagraniczne w Polsce

Komunikaty prasowe

Biznes kupuje waluty w sieci

Nawet 50 proc. obrotów kantorów internetowych generowanych jest przez firmy. Coraz więcej klientów biznesowych rejestruje się w e-kantorach i przekonuje do takiej formy wymiany. Dynamika przyrostu firm na tego typu platformach jest w ostatnich miesiącach nawet większa niż klientów indywidualnych.

Internetowykantor.pl i Walutomat.pl podały wyniki dotyczące udziału firm w wymianie walut na tych platformach. W serwisie Walutomat.pl obrót dokonywany przez firmy wynosi około 50 proc., natomiast w serwisie Internetowykantor.pl ponad 1/3 obrotów wykonują zarejestrowani przedsiębiorcy. – Konta firmowe stanowią około 10 proc. bazy klientów – są to przedsiębiorcy, którzy korzystali dotychczas z kantorów stacjonarnych czy banków. Teraz wymieniają walutę przez Internet, ponieważ cenią sobie lepszy kurs, szybkość transakcji oraz możliwość kontroli nad operacją poprzez kontakt z konsultantami na infolinii – mówi Paweł Kyć, dyrektor marketingu InternetowyKantor.pl i Walutomat.pl.

W Walutomacie, który jest największą platformą wymiany walut między użytkownikami, od początku roku liczba firm wzrosła o ok. 14 proc., co było lepszym wynikiem niż dynamika przyrostu klientów indywidualnych w tym okresie. W Internetowykantor.pl od początku roku wzrost liczby użytkowników biznesowych wyniósł 35 proc. i miał również lepszą dynamikę, niż klientów indywidualnych. Z badań TNS Pentor przeprowadzonych w zeszłym roku na zlecenie InternetowyKantor.pl, dotyczących znajomości usług kantorów internetowych, wynika, że 42 proc. przedsiębiorców zna tę kategorię. Z wymiany walut w sieci korzystają z reguły klienci z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które nie mają takiej siły przebicia w negocjacjach kursowych z bankami jak duże korporacje. O rosnącym zaufaniu do branży świadczy również wielkość transakcji, jakich dokonują w sieci.

Największa jednorazowa transakcja dokonana przez klienta firmowego w Internetowykantor.pl to 750 tys. dolarów, w Walutomacie 300 tys. euro. Z badań wynika również, iż najważniejszym czynnikiem, którym kierują się przedsiębiorcy przy wyborze miejsca wymiany waluty jest korzystny kurs wymiany (54 proc.). To tutaj należy upatrywać sukcesu kantorów w sieci, które mają najniższe kursy na rynku. Spread wynosi tam zaledwie kilka groszy, a oszczędności wynikające z wymiany w internecie, a nie w banku, liczone są w tysiącach złotych.

Podobnie jest na platformach społecznościowych, gdzie kurs ustalają sami użytkownicy, a serwis pobiera tylko znikomą prowizję. - Z wymiany w kantorze internetowym korzystamy od dwóch lat. Obecnie nie wyobrażam sobie innego sposobu zakupu dolarów niż przez internet. Walutę mam na koncie w kilka minut, a moi kontrahenci ze Stanów Zjednoczonych nie czekają na przelewy. Dodatkowo przy większych sumach mogę negocjować, i tak niskie już, kursy – mówi Małgorzata Libelt-Zielonacka, właścicielka firmy VitraFilm, dystrybutora filmowego. Klienci biznesowi doceniają nie tylko niskie spready, ale właśnie szybkość operacji, którą można dokonać bez wychodzenia z biura. Podróż do banku czy do kantoru to niepotrzebna strata czasu, a dodatkowo ryzykuje się utratę gotówki. InternetowyKantor.pl i Walutomat wspólnie mają ponad 170 tys. klientów.

Wyślij komunikat

Aby wysłać komunikat musisz się zalogować.
anti-spam
Redakcja serwisu zastrzega sobie prawo do odrzucenia komunikatu bez podania przyczyny.

Kontakt: Uliana Tsytsyk ; email: ula@biznespolska.pl,
tel. (22) 831 70 62
mob. 514 844 405

BizPoland Magazine - our monthly magazine for Foreign Investors.

Copyright © 2016 BiznesPolska.pl